Wednesday 20 September 2017

Gaya Hidup Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua rakan-rakan di luar sana. Seperti yang dijanjikan, saya akan berkongsi tentang perkara yang bermanfaat dengan anda semua dan saya memilih tajuk gaya hidup sihat.


Kebanyakan orang tidak menyedari bahawa kesihatan amat penting untuk kelangsungan hidup. Mereka hanya memandang enteng akan perkara ini kerana mereka tidak mengetahui kebaikan yang akan diperoleh jika mengamalkan gaya hidup sihat. Sebenarnya, terdapat banyak kebaikan jika kita mengamalkan gaya hidup yang sihat antaranya :

   1. Otak lebih cerdas dan mudah menerima ilmu
   2. Badan sentiasa cergas dan tidak mudah lesu
   3. Tidak mengalami obesiti
   4. Menstabilkan kesihatan mental dan mengurangkan tekanan

Oleh itu, kita hendaklah mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti :

   Mengambil makanan yang seimbang




   Melakukan senaman



               

  Beriadah



 Tidak merokok



Saya berharap anda semua mendapat manfaat daripada perkongsian ini dan menjadi lebih sayang dengan diri sendiri dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat.


No comments:

Post a Comment

Kesabaran Kunci Utama

Aku sangat suka akan kanak-kanak. Selepas menduduki peperiksaan SPM, rakanku mencadangkan aku untuk bekerja di sebuah taska di Kemaman ya...